Kwaliteit-Verbeter-Kaart (CTO 2023)
Waardering voor …
Begeleiding
- Begeleiders helpen herinneren aan afspraken en gaan mee naar mijn afspraken.
- Begeleiders schakelen goed met mijn netwerk zoals bewind.
- De begeleiders helpen mij goed. Er wordt veel voor de mensen gedaan.
- De begeleiding denkt goed mee.
- De begeleiding komt de afspraken na.
- De begeleiding neemt echt de tijd voor mij.
- Er is altijd een begeleider op de groep waar ik terecht kan.
- Er wordt goed naar mij geluisterd. Ik voel me gehoord.
- Het contact met de begeleiders vind ik prettig.
- Het is een fijn team. Ik weet binnen het team bij wie ik moet zijn.
- Het wordt steeds duidelijker hoe de begeleiders met de deelnemers om moeten gaan.
- Ik vind de benadering van de begeleiders naar mij fijn.
Activiteiten
- De activiteiten zijn goed. Het aanbod is goed en gevarieerd.
- Ik vind het fijn dat er een vergoeding is voor leuke activiteiten.
De groep
- De groep is leuk en ik kan met iedereen opschieten.
- De groep vind ik een fijne plek. Hier kan ik altijd terecht.
Hulp en ondersteuning
- Als het klusteam komt, dan weet ik dat van te voren. Ook van begeleiding weet ik wanneer ze komen.
- De hulp in het huishouden vind ik heel fijn.
- Er is een gezellige sfeer.
- Er wordt meegeleefd met mij. Er wordt aandacht gegeven.
- Ik ben eigenlijk heel tevreden met de zorg die ik momenteel ontvang.
- Ik ben zeer tevreden hoe het nu gaat.
- Ik heb de goede balans tussen begeleidingsmomenten en op mezelf zijn.
- Ik heb het erg naar mijn zin bij het Dolfijnenhuis.
- Ik vind het fijn dat je bij Dolfijnenhuis terecht kan voor een maaltijd.
- Sommige dingen worden snel geregeld.
- Ze zijn erg gericht op cliënten. De cliënt voelt zich prioriteit.
Voor verbetering vatbaar …
Activiteiten
- Activiteiten mogen iets gevarieerder en het voorbereiden beter.
Communicatie
- Soms kan ik niet goed praten met begeleiders.
- Als er een afspraak tussen komt, dit dan ook graag laten weten.
- Als ik een vraag heb deze pas heel laat of niet beantwoord wordt.
- Begeleiders dienen niet over andere cliënten te praten in aanwezigheid van cliënten.
- De communicatie kan beter, niet alle begeleiders van mijn team zijn overal van op de hoogte.
- Er wordt niet altijd (gelijk) de telefoon opgenomen, zowel team als thuis als begeleiders.
- Er wordt nog wel eens gerapporteerd waar ik het zelf niet mee eens ben.
- Er wordt te weinig geluisterd naar de ideeën van cliënten en werknemers.
- Herinnering van de activiteiten kan eerder.
- Klachten over medebewoners moeten serieuzer genomen worden.
De groep
- Maandvergaderingen kunnen beter.
- De keuken beneden wordt niet netjes achterlaten.
- De deelnemers onder elkaar moeten stoppen met zeiken, klagen en roddelen.
- Ik mis het warme thuisgevoel wat ik eerst wel had.
- Ik voel mij niet altijd gelijkwaardig behandeld.
Afspraken
- Begeleiders komen vaak te laat of gaan eerder weg.
- Dat er dingen niet goed geregeld worden.
- De roosters die hangen kan ik niet zo goed lezen.
- De thuisdienst beter en sneller terugschakelen.
- Een ongepland gesprek is niet altijd mogelijk.
- Er moeten consequenties op regels komen.
- Soms duurt het lang voordat er actie ondernomen wordt.
- Ik mis structuur, elke maand zijn er nieuwe regels.
- Ik vind dat begeleiders afspraken beter kunnen nakomen.
- Ik word niet tijdig teruggebeld of geappt.
- Niet alle begeleiders houden zich aan de regels van de organisatie.
Overig
- Ik moet door een roosterwijziging wennen aan andere medewerkers.
- Ze moet zich beter aan de contact momenten houden.
- Ik wil graag een begeleidingsmoment thuis.
- Ik zou graag een kleinschaligere woning hebben.
- Jullie mogen vaker bij mij langs komen.
- Mij werden toen ik hier kwam gouden bergen beloofd en dat viel allemaal tegen.