Tevredenheid

Kwaliteit-Verbeter-Kaart (CTO 2023)
Waardering voor …
Begeleiding
  • Begeleiders helpen herinneren aan afspraken en gaan mee naar mijn afspraken.
  • Begeleiders schakelen goed met mijn netwerk zoals bewind.
  • De begeleiders helpen mij goed. Er wordt veel voor de mensen gedaan.
  • De begeleiding denkt goed mee.
  • De begeleiding komt de afspraken na.
  • De begeleiding neemt echt de tijd voor mij.
  • Er is altijd een begeleider op de groep waar ik terecht kan.
  • Er wordt goed naar mij geluisterd. Ik voel me gehoord.
  • Het contact met de begeleiders vind ik prettig.
  • Het is een fijn team. Ik weet binnen het team bij wie ik moet zijn.
  • Het wordt steeds duidelijker hoe de begeleiders met de deelnemers om moeten gaan.
  • Ik vind de benadering van de begeleiders naar mij fijn.
Activiteiten
  • De activiteiten zijn goed. Het aanbod is goed en gevarieerd.
  • Ik vind het fijn dat er een vergoeding is voor leuke activiteiten.
De groep
  • De groep is leuk en ik kan met iedereen opschieten.
  • De groep vind ik een fijne plek. Hier kan ik altijd terecht.
Hulp en ondersteuning
  • Als het klusteam komt, dan weet ik dat van te voren. Ook van begeleiding weet ik wanneer ze komen.
  • De hulp in het huishouden vind ik heel fijn.
  • Er is een gezellige sfeer.
  • Er wordt meegeleefd met mij. Er wordt aandacht gegeven.
  • Ik ben eigenlijk heel tevreden met de zorg die ik momenteel ontvang.
  • Ik ben zeer tevreden hoe het nu gaat.
  • Ik heb de goede balans tussen begeleidingsmomenten en op mezelf zijn.
  • Ik heb het erg naar mijn zin bij het Dolfijnenhuis.
  • Ik vind het fijn dat je bij Dolfijnenhuis terecht kan voor een maaltijd.
  • Sommige dingen worden snel geregeld.
  • Ze zijn erg gericht op cliënten. De cliënt voelt zich prioriteit.
Voor verbetering vatbaar …
Activiteiten
  • Activiteiten mogen iets gevarieerder en het voorbereiden beter.
Communicatie
  • Soms kan ik niet goed praten met begeleiders.
  • Als er een afspraak tussen komt, dit dan ook graag laten weten.
  • Als ik een vraag heb deze pas heel laat of niet beantwoord wordt.
  • Begeleiders dienen niet over andere cliënten te praten in aanwezigheid van cliënten.
  • De communicatie kan beter, niet alle begeleiders van mijn team zijn overal van op de hoogte.
  • Er wordt niet altijd (gelijk) de telefoon opgenomen, zowel team als thuis als begeleiders.
  • Er wordt nog wel eens gerapporteerd waar ik het zelf niet mee eens ben.
  • Er wordt te weinig geluisterd naar de ideeën van cliënten en werknemers.
  • Herinnering van de activiteiten kan eerder.
  • Klachten over medebewoners moeten serieuzer genomen worden.
De groep
  • Maandvergaderingen kunnen beter.
  • De keuken beneden wordt niet netjes achterlaten.
  • De deelnemers onder elkaar moeten stoppen met zeiken, klagen en roddelen.
  • Ik mis het warme thuisgevoel wat ik eerst wel had.
  • Ik voel mij niet altijd gelijkwaardig behandeld.
Afspraken
  • Begeleiders komen vaak te laat of gaan eerder weg.
  • Dat er dingen niet goed geregeld worden.
  • De roosters die hangen kan ik niet zo goed lezen.
  • De thuisdienst beter en sneller terugschakelen.
  • Een ongepland gesprek is niet altijd mogelijk.
  • Er moeten consequenties op regels komen.
  • Soms duurt het lang voordat er actie ondernomen wordt.
  • Ik mis structuur, elke maand zijn er nieuwe regels.
  • Ik vind dat begeleiders afspraken beter kunnen nakomen.
  • Ik word niet tijdig teruggebeld of geappt.
  • Niet alle begeleiders houden zich aan de regels van de organisatie.
Overig
  • Ik moet door een roosterwijziging wennen aan andere medewerkers.
  • Ze moet zich beter aan de contact momenten houden.
  • Ik wil graag een begeleidingsmoment thuis.
  • Ik zou graag een kleinschaligere woning hebben.
  • Jullie mogen vaker bij mij langs komen.
  • Mij werden toen ik hier kwam gouden bergen beloofd en dat viel allemaal tegen.